BG

Разглеждане на снимки

Стартира обучителен курс по Управление на международни научноизследователски проекти в рамките на пр

В периода 22/03/2018 - 03/04/2018 г. в рамките на дейностите по проект BG05M2OP001-2.009-0026-C01 „Развитие капацитета на студентите, докторантите, постдокторантите и младите учени от Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – гр. Свищов за провеждане на иновативни научно-практически изследвания в областта на икономиката, администрацията и управлението” се провежда обучителен курс по Управление на международни научноизследователски проекти с лектори проф. д-р Маргарита Богданова и гл.ас. д-р Евелина Парашкевова. Учебният курс, който е чат от ангажиментите по Дейност №4 „Стимулиране развитието на капацитета и мотивиране на млади специалисти” предвижда в рамките на 36 астрономически часа предварително селектираната група от 24 докторанти, млади учени и преподаватели да получат теоретична и практическа подготовка в областта на управлението на международни научноизследователски проекти: рамкова програма „Хоризонт 2020“, роля на планирането в управлението на проекти; задачи във фазата стартиране на проект; административно управление на проект; междукултурни елементи при управление на европейски проекти и управление на комуникациите в проект. Успешното финализиране на курса дава знания на участниците в целевата група по проблема с получаването на финансиране по научно изследователски проекти. В отговор на съвременните реалности и с оглед стимулиране развитието на капацитета и мотивиране на млади специалисти предварително селектираната група от 24 докторанти, млади учени и преподаватели в продължение на 36 астрономически часа (18 часа теоретична подготовка и 18 часа практическа подготовка) получават теоретична подготовка и реализират практически изследвани в областта на международни научноизследователски проекти. Учебните занятия се провеждат в удобно за преподавателя и целевата група време, като учебният материал е разпределен по теми равномерно съобразно степента на сложност на материята и очакванията за възприемането й в продължение на 9 дни, както следва:  Ден 1. Тема 1: Рамкова програма на ЕС за научни изследвания и иновации „Хоризонт 2020” – предистория на рамковите програми-създаване на Европейско научно-изследователско пространство; рамкова програма на ЕС за научни изследвания и иновации „Хоризонт 2020”; други европейски програми в контекста на Европейско научно-изследователско пространство – 2/2*  Ден 2. Тема 2: Планиране на многостранни проекти – роля на планирането в управлението на проекти; анализ на потребностите и дефиниране на проекта; предварителен анализ (оценка); ангажиране на ръководството на изпращащата институция (организация) и създаване на консорциум; подробно планиране; основни инструменти за планиране; написване на проектно предложение.– 2/2*  Ден 3. Тема 3: Стартиране на проект – задачи във фазата стартиране на проект; преглед на проектния план; анализ на околната среда на проекта; дефиниране на ролите в проекта; организиране на работата в подгрупи; съставяне на управленска система и на процедури; разработване на система за комуникиране; организиране на встъпителна среща. – 2/2*  Ден 4. Тема 4: Административно управление на проект – преглед на административните задачи; управление на поръчките; проектна документация; финансово управление; мониторинг и доклади. – 3/1*  Ден 5. Тема 4: Административно управление на проект – преглед на административните задачи; управление на поръчките; проектна документация; финансово управление; мониторинг и доклади – 0/2*; Тема 5: Ефективно и ефикасно сътрудничество – преход от сборна група към ефективен проектен екип; фактори за екипно изграждане; добрите проектни срещи; как да се справим с конфликтите. – 2/0*.  Ден 6. Тема 5: Ефективно и ефикасно сътрудничество – преход от сборна група към ефективен проектен екип; фактори за екипно изграждане; добрите проектни срещи; как да се справим с конфликтите. – 0/2*; Тема 6: Междукултурни елементи при управление на европейски проекти – културен контекст на разнообразието от културни екипи; културни различия в проектния екип; предизвикателства пред интеркултурното общуване; към ефективно интеркултурно общуване в проектния екип. – 2/0*.  Ден 7. Тема 6: Междукултурни елементи при управление на европейски проекти – културен контекст на разнообразието от културни екипи; културни различия в проектния екип; предизвикателства пред интеркултурното общуване; към ефективно интеркултурно общуване в проектния екип. – 0/2*; Тема 7: Управление на комуникациите в проект – планиране на комуникациите; разпространение на информация; управление на очакванията. – 2/0*  Ден 8. Тема 7: Тема 7: Управление на комуникациите в проект – планиране на комуникациите; разпространение на информация; управление на очакванията. – 0/2*; Тема 8: Как да получим финансиране по научно изследователски проекти – източници на информация; процедури за представяне на предложения; оценка, подбор и отпускане на средства; структура на договора за изпълнение на проект по рамкова програма „Хоризонт 2020” – 2/0*  Ден 9. Тема 8: Как да получим финансиране по научно изследователски проекти – източници на информация; процедури за представяне на предложения; оценка, подбор и отпускане на средства; структура на договора за изпълнение на проект по рамкова програма „Хоризонт 2020” и проверка на знанията.– 1/3* *Разпределението на часовете е както следва: теория/практика Настоящият курс цели стимулиране развитието на капацитета и мотивиране на младите специалисти – докторанти, млади учени и преподаватели чрез повишаване знанията им в областта на международното проектно управление, което е предпоставка за реализирането на качествени научни изследвания в рамките на придобиването на ОНС „доктор“ и/или в последващо академично израстване, бъдещото им включване в подготовката, реализирането и мониторинга на академични проекти, както и за по-доброто им позициониране и реализиране на пазара на труда извън границите на Стопанската академия.
'':
fade
slide
Оценка: