С финален тест приключи обучителният курс по Методика на академичното писане и презентиране – модул
На 19.03.2018 г. в рамките на дейностите по проект BG05M2OP001-2.009-0026-C01 „Развитие капацитета на студентите, докторантите, постдокторантите и младите учени от Стопанска академия „Димитър А. Ценов“ – гр. Свищов за провеждане на иновативни научно-практически изследвания в областта на икономиката, администрацията и управлението” приключи обучителният курс Методика на академичното писане и презентиране – модул 2 с лектор Анка Танева. Целевата група от 40 студенти и докторанти положиха заключителен тест за проверка на знанията, състоящ се от 10 въпроса от закрит тип. В рамките на 30 минути участниците в курса трябваше да покажат придобитите знания и практически опит, отговаряйки на поставените от лектора въпроси с градираща сложност, свързани с граматичните, правописни, пунктуационни, лексикални, стилистични и правоговорни норми в българския книжовен език. В резултат успешно положения финален тест включените в целевата група студенти и докторанти ще получат поименни сертификати, удостоверяващи участието им и придобитите знания и практически опит в съответния курс.
Обучителният курс Методика на академичното писане и презентиране се проведе в периода 01/03/2018 до 19/03/2018 г. и в рамките на 36 астрономически часа (24 часа теоретична подготовка и 12 часа практическа подготовка) участниците в целевата група получиха знания за граматичните норми в българския книжовен език, правописните норми в българския книжовен език, пунктуационните норми в българския книжовен език, лексикалните и стилистични норми в българския книжовен език, правоговорните книжовни норми и закономерни промени на звуковете в речта. По време на предвидените за практическа подготовка часове участниците в целевата група решаваха задачи, свързани с българските книжовни норми, стилно-езикова редакция на писмен текст, осъществиха упражнения по правоговор.
С поредния организиран и успешно финализиран курс избралите да се включат студенти и докторанти надграждат знанията си в областта на академичното писане и презентиране и придобиват допълнителна квалификация, което е предпоставка на първо място за реализирането на качествени научни изследвания в рамките на придобиването на ОНС „доктор“ и/или в последващо академично израстване, както и за по-доброто им позициониране и реализиране на пазара на труда.